7 питань до Араша Фердоусі – ексклюзивний переклад від Дом юриста

Араш Фердоусі – співзасновник компанії Dropbox.

Зараз Dropbox перетворився на відкриту для всіх бажаючих мультимільярдну компанію. А ще Араш гордий володілець 3 котів – Гуччі, Прісцилли та Коллет, які мають власні Instagram-аккаунти. Нещодавно Араш дав інтерв’ю для Sequoia Capital, а наша команда переклала його для всіх наших читачів.

На які глобальні життєві принципи ви орієнтуєтеся кожного дня?

Кілька років тому я познайомився з системою типізації особистості Enneagram. Вона показує – ви або інтроверт, або екстраверт; довіряєте розуму чи почуттям тощо.

У Enneagram є дев’ять основних типів особистості. Ідея полягає в тому, що кожен може втілювати всі одразу. Але в кожного з нас є один тип, який домінує над іншими та представляє наш внутрішній темперамент. Наприклад, моїм домінуючим типом є Індивідуаліст. Я ціную справжність і роблю все по-своєму, не так, як усі звикли.

Enneagram допоміг мені зрозуміти не тільки мої сильні та слабкі сторони, але й прогалини в усвідомленні своєї особистості. Це дозволило мені з часом проявляти більше емпатії до людей, які відрізняються від мене. Часто це може допомогти вам зрозуміти одну важливу річ: що лежить в основі конфлікту, де одна сторона дійсно піклується про те, чим нехтує інша сторона.

Ми зробили купу воркшопів Enneagram у Dropbox. Зараз в каталозі нашої компанії є місце, де ви можете додати свій тип особистості за бажанням. Коли ваша компанія зростає так швидко, як ми, то стає одночасно важко та вкрай важливо налагодити ефективну співпрацю. Я думаю, що взрощування самосвідомості та емпатії – це ключ.

Яку пораду ви могли б дати тому, хто тільки починає свою справу?

Багато з того, що стало візитною карткою Dropbox, взяло свою основу від перших найнятих працівників. На цьому етапі ви повинні знайти людей, яким довіряєте, щоб приймати правильні рішення. Якщо ви будете керувати виключно видатними людьми, вони не захочуть довго працювати з вами. Звичайно, певну частину працівників мають складати саме геніальні люди. Проте не варто забувати про найм людей, які просто мають певний досвід і добре знають свою справу.

Спочатку в нас було кілька ключових співробітників на високих рівнях управління, яким ми з Дрю повністю довіряли. Вони були дійсно великими, як то Суджай Джасва. Тоді він відповідав за бізнес-частину, а з часом став нашим фінансовим директором.

Адітя Агарвал також був відкритий для перевтілень. Він приєднався до команди як VP of Engineering. В той час у нас було багато людей, які лише вийшли зі школи. Ніхто з нас насправді не стикався з управлінням людьми в реальному житті. Але він мав цей досвід з Facebook і знав, як розраховувати масштаби правильно. Дуже важливо не тільки знайти на покластися на по-справжньому великих людей, але й дати їм простір для керівництва.

Які здавалося б невеликі зміни перевернули ваше життя?

Медитація. Дуже легко постійно відволікатися на невпинний потік текстових повідомлень, Gchats та електронних листів. Сьогодні ми постійно перескакуємо з однієї ситуації до іншої. Через це важко концентрувати увагу та бути присутнім у теперішньому моменті.

Я почав медитувати близько трьох років тому. В той час в мене явно відчувалося вигорання. Я взяв невелику перерву, щоб попрацювати над власним оздоровленням, як то їсти краще, тренуватися та медитувати.

Мій рекорд – 20 хвилин медитації, і це безумовно допомагає мені бути більш стриманим та менш емоційно чутливим.

Які знання вам знадобилися в минулому з того, що ви знаєте сьогодні?

Коли справа доходить до створення продукту, люди кажуть: “Він має бути в 10 разів краще, ніж альтернатива конкурентів, щоб хтось звернув на нього увагу.” Але мені хотілося б, щоб існував більш науковий підхід до цього питання. Як ви дізнаєтеся, що продукт достатньо хороший? Така інформація допоможе зрозуміти, коли ми маємо справу з питанням самого товару чи питання зростання продажів та маркетингу.

Якщо дивитися з менш серйозної сторони, я завжди задаюся питанням: що думають мої кішки. Що змушує їх жити? Чи я насправді їм не байдужий? В різні моменти я можу відповісти на це питання “так” чи “ні”. Безсумнівно, це якась прив’язаність з їх сторони. Але її причиною може бути лише те, що я годую їх та чухаю животики. У будь-якому випадку, їх психологія та мотивація захоплюючі для мене.

Які книги зараз знаходяться на вашому нічному столику біля ліжка?

Саме зараз там лежить Play Bigger, яку рекомендував Брайан Шрейер. Я ще не починав читати, але вона розповідає про позиціонування на рівні компанії та створення категорій, що важливо для нас у Dropbox. Це, по суті, те, що ми зробили з версією 1. А саме – елегантно вирішили кілька поширених проблем навколо файлів з простим інтерфейсом – і тепер ми намагаємося зробити це знову з контентом, з’єднавши спільні системи.

Ми маємо не тільки правильно розповідати свою історію, а ще й правильно будувати компанію, яка стоїть в основі цієї історії.

Інша книга, яку я прочитав нещодавно та яка мені дуже сподобалася, Creativity. Я думаю, важливо зрозуміти, наскільки крихкою є інновація. Це особливо важко розглядати у масштабі – як відкрита компанія, ми приділяємо багато уваги щоквартальним прибуткам – але ми повинні пам’ятати про захист команд від динаміки, яка може призвести до “голоду” інновацій. Особливо, коли ідея знаходиться на ранніх стадіях, ви повинні дати людям можливість досліджувати без надмірного страху перед невдачею. Якщо ви з самого початку скажете про це компанії, наприклад, це рецепт катастрофи. Так складеться відчуття, що команда стоїть на сцені. Всі гладачі пильно спостерігают за кожним рухом. Люди відчуватимуть, що їм доведеться ретельно доводити, що обрана стратегія буде працювати. Але насправді завжди буде багато невдач і навчання, перш ніж ви отримаєте правильну відповідь.

Які помилки в роботі з компанією ви робили?

Коли ми починали, я думаю, що Дрю і я боролися з людьми, які були більш прямими та схильними до конфронтації. Деякі типи особистості, по суті, мають більше проблем з іншими типами особистості. Наприклад, в Enneagram, таких людей відносять до 8 типу, Челленджерів. Це для нас і було важким. Ми були надто чутливі до конфронтації.

Але ми навчилися бути більш розсудливими в наших упередженнях.

Розуміти, що коли хтось є прямим у своїх висловах, це не означає, що людина засмучена або зла.

Зараз майже половина нашої команди з управління – це Челенджери. Це не було б можливим, якщо б ми з Дрю не визнали власних проблем. Зараз ми так багато отримуємо завдяки цим людям в нашій команді. Вам потрібні люди, які не бояться говорити, коли щось не працює. Без них ми, ймовірно, не мали б важких, важливих розмов.

Яка одиниця часу має значення і чому?

Я скоріше інтроверт, тому час на перезарядки для мене особливо цінний. Існує безліч різних циклів такої перезарядки. Перший цикл – це рік, тому що ми, як правило, маємо природну схильність до розвантаження ближче до кінця календарного року. Тоді ви зможете піти додому і провести час із родиною, ненадовго відійти від справ. Ви закономірно станете менш чутливим, будете мислити більш раціонально. Я думаю, що день – це другий цикл. Якщо ви перегоріли і застрягли на чомусь, хороший нічний сон значно змінить ситуацію.

І час перезарядки не обов’язково має бути простоєм. Я люблю робити одну річ – цілий день зосереджуюся на одній задачі, яка мене захоплює. Зараз це дизайн нашого нового штабу. Я витрачаю більшість робочого часу по четвергах на роботу з дизайном або відвідую будівельний майданчик, щоб побачити прогрес. Все, що активізує вас, може бути шансом перезарядитися.

Поради від Араша:

  • Захищайте інновацій
  • Розпізнавайте свої справжні упередження
  • Емпатія – це ключ

Переклад інтерв’ю Sequoia Capital для Дом юриста. Вперше українською. Місія Дом юриста – зробити юридичні послуги доступними для мільйонів громадян на власників бізнесу. Дякуємо за те, що підтримуєте нас!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial